عبارات

نوشتارها و گفتارهای یوسف شیخی در عرصۀ فرهنگ و اندیشه

عبارات

نوشتارها و گفتارهای یوسف شیخی در عرصۀ فرهنگ و اندیشه

«عبارتُنا شَتّى و حُسنُک واحد»

عبارات؛ مجموعه نوشتارها و گفتارهای یوسف شیخی (مدرس فلسفه و کلام، نویسنده، شاعر، منتقد و دین پژوه)، در عرصۀ فرهنگ و اندیشه.

نویسندگان

اَبَرجنایتکار واقعی کیست؟

يكشنبه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۱ ق.ظ

چندی پیش نشریه‌ی لنسِت (The Lancet) یکی از معتبرترین نشریات تخصصی پزشکی دنیا با بررسی پیامدهای ماه‌ها حملات مرگبار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه هشدار داد شمار تلفات مستقیم و غیرمستقیم این جنگ می‌تواند به ۱۸۶ هزار نفر برسد.
لنسِت با در نظر گرفتن تعداد کشته شده‌های فعلی جنگ نه ماهه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه (حدود ۳۹ هزار نفر) و مرگ‌های غیرمستقیم مورد انتظار در آینده ارزیابی کرده است که حتی اگر درگیری فوراً پایان یابد، در ماه‌ها و سال‌های آینده بسیاری از مرگ‌های غیرمستقیم به دلایلی مانند بیماری‌های باروری، مسری و حتی غیرواگیر ادامه خواهند داشت.
رضا پهلوی، شهید اسماعیل هنیه را که برای آزادی وطنش از سلطه‌ی یک رژیم اشغالگر، جنایتکار، سرکوبگر و آپارتایدی و شوونیست مبارزه می‌کرد، «ابرجنایتکار» نامیده است. او اندکی پیش از عملیات طوفان الاقصی در آوریل ۲۰۲۳ به اسرائیل سفر کرد و در دیداری رذیلانه و خفت بار از حیث دیپلماتیک، درحالی‌که نتانیاهو در حضور او ایران را تهدید نظامی می‌کرد، اسرائیل را شریک استراتژیک ایران خواند، و با این اقدام، بیش از هر چیز میزان فهم و سواد سیاسی خود را علنی ساخت.
زمانی مرحوم رضا براهنی، نویسنده‌ی فقید ایرانی در کتاب «طلا در مس» نوشته بود؛ "بی‌سوادی جرم نیست، اما حرف زدن از روی بی‌سوادی جنایت است". با این معیار نتانیاهو را به واسطه‌ی کشتار مستقیم و غیرمستقیم ۱۸۶ هزار نفر در جنگ اخیر غزه و محکومیت در نهادهای بین المللی، می‌توان «جنایتکار جنگی» نامید و رضا پهلوی را به خاطر بی‌سوادی و حرف زدن از روی بی‌سوادی در حمایت از این جنایتکار بین المللی می‌توان «ابرجنایتکار واقعی» خواند.

#ابرجنایتکار_واقعی
#هنیه
#پهلوی
#نتانیاهو
#براهنی
#بی_سوادی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۵/۱۴
یوسف شیخی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی