عبارات

نوشتارها و گفتارهای یوسف شیخی در عرصۀ فرهنگ و اندیشه

عبارات

نوشتارها و گفتارهای یوسف شیخی در عرصۀ فرهنگ و اندیشه

«عبارتُنا شَتّى و حُسنُک واحد»

عبارات؛ مجموعه نوشتارها و گفتارهای یوسف شیخی (مدرس فلسفه و کلام، نویسنده، شاعر، منتقد و دین پژوه)، در عرصۀ فرهنگ و اندیشه.

نویسندگان

یاد ایام؛ مروری بر آثار قلمی انتشار یافته

جمعه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۰۲:۳۶ ب.ظ

از زمان انتشار اولین مطلب به قلم من با عنوان <بانوی فضل و ادب: به بهانه‌ی ۲۵ اسفند، سالروز تولد پروین اعتصامی> در روزنامه ۱۹ دی قم، سه شنبه ۲۵ اسفند ماه ۱۳۸۳، شماره ۴۰۵، به طور متناوب تا کنون در حال پژوهش، دانش آموزی، آموزگاری و نوشتن هستم.

در میان مشغله‌های مختلف، نوشتن را بیش از همه دوست می‌دارم. آثار قلمی من حوزه‌های مختلفی از علوم انسانی را شامل می‌شود؛ اعم از آفرینش های ادبی (شعرها، داستان‌های کوتاه، جستارها و روایت‌ها، فیلمنامه‌ها)، نقد و تحلیل‌ها (شعر، داستان، رمان، فیلم، فلسفه، سیاست)، مطالعات نظری و پژوهش‌های میان‌رشته‌ای (فلسفه‌ی هنر و زیبایی شناسی/فلسفه‌ی رسانه/سینما و دین/سینما و فلسفه/ادبیات و سینما/ادبیات و فلسفه)، الهیات و دین پژوهی (کلام جدید/سلفی پژوهی/اندیشه‌ی سیاسی) را شامل می‌شود. همت و ذوقی می‌خواهد که این مجموعه آثار قلمی پراکنده را مدون نموده و منتشر نمایم که فعلا مشغله‌های مختلف علمی مجال آن را نداده است. برخی از آثارم منتشر شده‌اند و بسیاری نیز هنوز جامه‌ی نشر به تن نکرده‌اند، برخی نیز در دست انتشار هستند. در این سال‌ها مقالات و یادداشت‌ها و گاه شعرها و جستارهایی به قلم من در مطبوعات و مجلات و فصلنامه های مختلف علمی- تخصصی و علمی-پژوهشی انتشار یافته است، اما در این سلسله نوشتارهایی که در پی خواهد آمد، جهت معرفی و آشنایی مخاطبان گرامی، صرفا مروری خواهم داشت بر کتاب‌های انتشار یافته. 

 

#کتاب‌های_انتشار_یافته
#یوسف_شیخی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۶/۲۳
یوسف شیخی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی